expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Friday, January 3, 2014

Happy New Year 2014!


Bismillah. Selamat Tahun Baru Masihi kepada viewers. 

Kebiasaan bagi setiap warga Malaysia akan melangkah tahun baru dengan azam yang di perbaharui.
Tidak kurangnya saya. Saya nak kongsi sedikit tips pada you all semua. ^___^

Tahun yang berlalu sudah berlalu. Dan tahun-tahun itu meninggalkan kenangan dan pengalaman dalam hidup kita. Jatuh bangun kita dalam sebuah kehidupan. Mungkin ada viewers yang tidak dapat mencapai impian pada tahun lalu. Dan mungkin ada yang dapat mencapainya. Setiap kali masuk tahun baru saya akan menulis list IMPIAN saya :). Dengan cara ini urusan kita akan lebih tersusun dan kita lebih fokus kepada matlamat yang ingin kita capai.

Sebagai contoh kita mempunyai beberapa matlamat pada tahun 2014, you all tuliskan senarai dari yang kecil hingga yang besar. Tuliskan tajuk dengan huruf besar IMPIAN TAHUN 2014.  Kemudian pada akhir helaian itu tulis "Yang Ingin Menggapai Impian". Saya syorkan agar you all tulis dengan tulisan tangan.

Boleh juga you all bahagikan kepada beberapa bahagian. Contohnya; 

1. Rohani (peningkatan amal soleh / perbaiki iman)
2. Fizikal (diet / kesihatan)
3. Mental (pendidikan / learning / kesihatan mental)
4. Financial (tabungan / saham)

Gambar Di Bawah Contoh Cara Membuat Senarai

(Klik pada gambar untuk Download format list ini )

Selamat Mencuba. Semoga Allah SWT mengkabulkan impian kepada viewers Inspirasi Indah

Apa pun yang bakal anda lalui, laluilah dengan iman dan sabar.

Keh keh keh.....

Akhir kata dari saya.


No comments:

Post a Comment