expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Thursday, April 4, 2013

HANA TAJIMA

Bismillah... Assalamualaikum all friends..
Setelah merenung jauh, Sis Ain Melur mula berfikir mahu menulis sedikit cerita tentang seorang fashion designer yang memberi inspirasi. Apabila melihat gambarnya Sis Ain Melur terasa tenaga yang kuat serta terbayangkan kelincahan beliau dalam dunia peragaan fesyen. Sis memilih beliau sebagai inspirasi dalam bidang fesyen. Lets enjoy read to get information about her!


Hana Tajima adalah seorang fashion designer dan stylist. Stylecovered.com blog beliau cepat menjadi suara yang baru dan unik dalam fesyen dan merupakan titik rujukan yang dibaca secara meluas di seluruh dunia.

Dilahirkan dan dibesarkan di UK, kedua-dua ibu bapanya merupakan artist, dia telah dilahirkan dalam persekitaran yang sangat kreatif dengan penekanan pada kebebasan visual dan ekspresif.

"There is a strange juxtaposition of cultures in my life and I’m constantly looking for that strange beauty in what I design.  There is a side of me obsessed with simplicity and the beauty of the unseen that is very Japanese, and then this rebellious, rather eccentric aspect that is the sum of growing up in England."-Hana Tajima

Dengan latar belakang profesional dalam fesyen, Hana dari lulusan pendidikan Design untuk memulakan label wanitanya, MAYSAA, yang mendapat banyak kejayaan di UK dan di peringkat antarabangsa. Ciri-ciri yang penting dan temu bual termasuk Italia ELLE, ELLE Canada, Adress Megazine, dan Harper's Bazaar.

Kini Hana bekerja dengan artis-artis dan pereka seperti Okuda Yusai atas projek fesyen kerjasama, dan menulis untuk style covered dan penerbitan (Hanger Magazine). Kerja fotografi beliau juga telah diketengahkan di ELLE Italia dan banyak blog dan jurnal.

"I love to work in different mediums, and to always keep myself in a position of learning and creating.  There is no difference in the root of the art, it all has the same stem, but it's a wonderful thing to see the divergence in the paths it can take."-Hana Tajima

http://www.hanatajima.com








2 comments:

  1. Selalu juga dengar nama Hana Tajima nie.. kalau buat research tentang photography kekadang terjumpa plak nama nie :D

    ReplyDelete
  2. terima kasih Aniq Bukhary. Yes Hana Tajima memang terkenal di london dlm fesyen & fotografi. ^___^

    ReplyDelete