expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday, July 7, 2013

Tips Memilih Dress Untuk Si Cantik

Bismillah. Assalamualaikum followers, circles, & friends.
Mulakan hari anda dengan niat yang hebat!!!

Setiap orang mempunyai kelemahan pada bentuk tubuh badan, tetapi ia tidak bermakna anda tidak boleh menyembunyikannya! Apabila membeli-belah untuk pakaian baru, pastikan anda mengambil kira jenis bentuk badan anda. Dengan mengikuti tips mudah, anda boleh menyerlahkan positif dan meremehkan bahagian-bahagian badan anda yang ... tidak begitu sempurna.


SERLAHKAN KECANTIKAN ANDA DENGAN PEMILIHAN DRESS YANG BETUL


1. Tubuh Bentuk Pear

Bagi wanita berbentuk pear dengan pinggul penuh dan paha, pakaian harus tidak boleh lebih pendek dari satu atau dua inci atas lutut. Pilih pakaian dengan skirt A-line tetapi bukan sesuatu yang terlalu penuh. Pakaian yang pendek akan kelihatan janggal pada pemilik tubuh begini. Bagi bidadari yang rendah, pilih pakaian dengan bentuk leher V,  dan pakaian yang dihiasi garis leher.

2. Tubuh Bentuk Epal


Jika anda mempunyai bentuk badan seperti epal, iaitu pinggang besar anda perlu memilih dress yang menghasilkan kesan panjang dan tinggi pada tubuh anda. Pilih dress yang mempunyai empire-line (garisan bawah dada) atau drop-waist (garisan pinggang jatuh). Elakkan tali pinggang yang tebal dan besar atau memilih tali pinggang jenis rantai yang tersangkut rendah pada pinggang anda.




3. Lengan Menggeleber


Pilih dress yang menggelembung, lengan loceng yang 3/4 atau penuh panjang untuk menyembunyikan lenggan menggeleber.


4. Dada Kecil

Jika anda tidak dikurniakan dengan dada yang sempurna, elakkan bukaan leher menjunam dalam (bentuk V panjang). Sebaliknya, pilih dress dengan leher bulat atau leher leper dan manik-manik atau perhiasan lain untuk menambah satu dimensi yang kecil sehingga atas. Rantai berlapis sangat popular sekarang dan mereka boleh menambah beberapa dimensi kepada dada anda.



5. Dada Besar



Dress bentuk leher V yang sangat menarik untuk wanita yang memiliki dada besar. Pilih fabrik yang memberi tektur longgar dan tidak ketat, yang boleh membuat dada anda kelihatan terlalu besar. Untuk mengimbangi badan yang lebih rendah yang lebih kecil dari dada, pilih dress A-line yang paling sesuai.


6. Terlalu Kurus

Sweater atau pakaian yang di kait (knitted) adalah pilihan yang hebat untuk bidadari yang mempunyai tubuh badan yang sangat kurus. Tambah lapisan luar pada pakaian seperti Cardigan atau Jaket untuk memberi kesan berisi kepada tubuh anda. Pilih bahagian bawah dress yang berombak contohnya pleated, ruffle dan bertekstur.

~Selamat Mencuba~

No comments:

Post a Comment