expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday, September 11, 2013

Rawatan Akupuntur Boleh Kuruskan Badan?

Tahukah anda Rawatan Akupuntur boleh menguruskan badan???


Ramai yang tahu akupuntur adalah rawatan dari China yang menggunakan jarum halus. Rawatan akupuntur di gunakan untuk meransang saraf-saraf manusia yang tidak berfungsi dengan baik. Pelbagai penyakit boleh di rawat dengan kaedah rawatan akupuntur seperti stroke (angin ahmar), maigrin, resdung dan banyak lagi. 

Bagaimana Akupuntur Berfungsi?

Gambarajah di atas menunjukan titik-titik pada anggota badan manusia yang boleh di tusuk jarum akupuntur. Kegemukan biasanya berlaku apabila gaya hidup kita tidak seimbang. Maka organ dan saraf pada tubuh kita tidak dapat berfungsi dengan baik. Rawatan akupuntur adalah alternatif untuk menguruskan badan secara semula jadi. Dengan disiplin yang kuat untuk berdiet dan rawatan akupuntur yang konsisten, insyallah tubuh badan kita akan lebih berkesan. Bergantung kepada keadaan tubuh kita.

Untuk mendapatkan rawatan akupuntur, kita hendaklah bertemu dengan ahli akupuntur yang benar-benar mahir dalam rawatan ini. Rawatan akupuntur untuk pelansingan akan bermula dari perut. Kemudian beturutan kepada bahagian-bahagian tubuh yang lain. Pelangsingan semulajadi tanpa mengambil pil-pil diet sambil mengamalkan pemakanan yang seimbang dan sentiasa beriadah.



Keberkesanan akupuntur pelangsingan bergantung kepada jenis tubuh samada cepat beritndak balas dan gaya hidup kita. Kebiasaannya perawat akupuntur pelansingan akan menasihati kita untuk tidak meminum minuman yang berais dan kurangkan makanan yang bergoreng. Jadual makan dan riadah perlu di atur dengan baik. Bagi you all yang ingin mendapatkan rawatan akupuntur, bolehlah berjumpa dengan perawat akupuntur muslim yang di iktiraf. Dengan izin Allah SWT projek pelangsingan you all berjaya.

Lihat gambar di bawah untuk inspirasi mulimah menawan.

No comments:

Post a Comment